10 عادت دانش آموز موفق

دانش آموز موفق

سازماندهی کنید. برای کاری که قرار است انجام دهید و زمانی که قصد انجام آن را دارید برنامه ریزی کنید، سعی کنید بر اساس برنامه ی تنظیم شده حرکت کنید

سعی نکنید چند کار را با هم انجام دهید ( چند وظیفه با هم انجام ندهید). مطالعات نشان داده است که انجام چند وظیفه از نظر فیزیکی غیرممکن است.

 

تقسیم کنید.  از آنجایی که مطالعه کردن از همان ابتدا سرگرم کننده نیست، سعی نکنید یک باره خودتان را در ماروتن مطالعه قرار دهید، چون ممکن است باعث سرخوردگی شما شود و از مطالعه کردن دلسرد شوید.اگر فعالیت های خود را تقسیم کنید و اجزای کوچکتری از آنها درست کنید و در پایان هر قسمت یا جزء استراحت کنید و به خودتان پاداش دهید ، مطالعه سرگرم کننده تر خواهد شد

 

خواب. اهمیت آن هشت ساعت کار هر روز را دست کم نگیرید! داشتن یک استراحت خوب شبانه باعث تمرکز بیشتر و بهبود حافظه ی شما می شود.

 

برای زمان خود برنامه داشته باشید.آیا درست بعد از مدرسه بهتر کار می کنید یا بعد از صرف شام؟

در مدت زمان های  90 دقیقه ای  بازدهی بیشتری دارید یا در نیم ساعت های مجزا بهره وری شما بیشتر است؟

برنامه ی زمانی  مناسب خود تان را پیدا کنید و به آن پایبند باشید

 

یادداشت بردارید. یادداشت برداری نه تنها شما را در طول کلاس بیشتر درگیر خود می کند ، بلکه به شما کمک می کند تا آنچه را که هنگام امتحان مهم است و در یادداشت های خود آورده اید به آسان مطالعه کنید، حجم مطالب کتاب را محدود کنید. بازخوانی یادداشت ها بسیار راحت تر از بازخوانی کل کتاب درسی است!

 

مطالعه. ممکن است مطالعه کردن برای شما امری بدیهی و روشن باشد ، اما آیا می دانستید که روش مطالعه درست و غلط وجود دارد؟ مطالب خود را چند روز قبل از موعد ، در قطعات کوچک و به شیوه های مختلف مرور کنید (به عنوان مثال ، یک روز فلش کارت بنویسید و روز دیگر آزمایش های عملی را انجام دهید). به عبارت دیگر خودتان را محدود به یک روش نکنید.

 

فضای مطالعه خود را مدیریت کنید. مکانی را بیابید که بهره وری شما را به حداکثر برساند. به دنبال مکان هایی باشید که دور از تلویزیون و سایر عوامل مزاحم باشد. چه کتابخانه محلی شما باشد و چه میز تحریر در اتاق خواب خود ، فضایی برای مطالعه اختصاص دهید که می خواهید در آن وقت بگذرانید.

 

یک گروه مطالعه پیدا کنید. نشستن با گروهی از افراد که چیزهای مشابه شما را یاد می گیرند ، راهی عالی برای غلبه بر مطالب گیج کننده کلاس یا آماده شدن برای یک آزمون بزرگ است. می توانید یکدیگر را امتحان کنید ، مطالب را دوباره به یکدیگرآموزش دهید و مطمئن شوید که همه در یک صفحه هستند. به هر حال ، آموزش به دیگران بهترین راه برای یادگیری است.

 

سوالات خود را بپرسید. شما برای یادگیری در مدرسه هستید ، بنابراین از انجام این کار نترسید! درخواست کمک – از معلم ، معلم یا دوستان شما – راهی مطمئن برای اطمینان از درک واقعی مطالب است.