تصویری سه بعدی واقعی یا محیطی تصنعی که با ترکیبی از تعامل سخت افزار و نرم افزار و ارایه شده به کاربر که شک کاربر را از بین برده و این واقعیت مجازی به عنوان یک محیط واقعی پذیرفته شده به نحوی که تعامل با آن واقعی جلوه می کند و یا حتی به صورت فیزیکی جلوه گر می شود
پیشرفت ها در زمینه ی به کارگیری واقعیت مجازی به اندازه ای است که بسیاری از معلمان به دنبال تهیه ی طرح درس های خود بر مبنای واقهیت مجازی هستند.معلمان ما باید در خود این آمادگی را ایجاد نمایند که مهارت ها ، دانش و نگرش خود را نسبت به این دستاورد های فن آورانه گسترش دهند. و نسبت به چگونگی به کارگیری این تکنولوژی ها در کلاس درس آگاهی کامل یابند و این نکته را نیز درک نمایند که چگونه می توانند جلسات درسی خود را با این تکنولوژی سازگار نمایند.در سطح بالاتر همه ی اولیا مدرسه و اولیا دانش آموزان باید با چنین پیشرفت هایی آشنا شده و همگان ترغیب شوند از این امکانات در جهت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شان بهره ببرند.
در راستای توسعه ی حرفه ای خود در این زمینه معمان باید با نحوه ی طرح درس بر این اساس اقدام نمایند.
پیشنهاد شگفت انگیز دوره های آموزشی تربیت معلم و مدرس رد کردن